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Rating: Summary: Close, but no cigar. Review: "Tube" is a scholarly rendering of a fascinating, important,
but largely untold piece of history. Unfortunately, the
authors failed to search beneath the surface of the surviving historical record to find the true facts, and have
instead reiterated a false accounting that has been preserved
by more than than 60 years of corporate public relations.
"Tube" repeats oft cited historical record that "Vladimir Zworykin became 'the father of television' when he invented
as device called the "iconoscope" while working for RCA in 1923."
That is a single sentence that manages to embody about four historical
innacuracies. What's worse, repeating this false litany obscures one of the most amazing achievements of the 20th century: that television as we know it emerged whole from the mind of a 14 year old farm boy named Philo T. Farnsworth. The Fishers' book recognizes Farnsworth, but fails to differentiate
his achievement from that of Zworykin, or to examine the patent record deeply enough to unveil the true magnitude of Farnsworth's contribution.
Philo T. Farnsworth paved the way for today's living room dreams, but the Fishers' book treats his contribution no better than dozens of volumes that precede it. For the true
story, read "The Farnsworth Chronicles" on the web at
http://songs.com/philo
--Paul Schatzkin
Rating: Summary: La personnification de l'histoire Review:
L'auteur du livre nous a raconté une belle histoire, celle des principaux protagonistes de l'invention de la télévision. Il a su vulgariser les notions scientifiques complexes qui intervinrent dans la réalisation du téléviseur moderne. Il s'adressait à un large public. C'est pourquoi son histoire est personnifiée.
Nous retrouvons les principaux inventeurs indépendant qui orientèrent leurs recherches dans le cadre du paradigme mécanique, Jenkins, Baird, Ives. D'autres figures peuplent les recherches dans le cadre du paradigme électronique, Zworykin, Farnsworth. L'auteur entre dans le détail biographique propre à nous illustrer les conditions de l'invention. La personnification de l'histoire permet d'attirer le lecteur.
Par ailleurs, le livre rend bien la complexité du développement de la télévision. Ce n'est pas un seul individu qui trône au dessus de l'histoire. En effet, l'invention de la télévision va d'au moins 1880 à 1939 et elle a mobilisé des chercheurs de partout dans le monde : Allemagne, Japon, Canada, Italie, URSS, France, en plus des États Unis d'Amérique et de la Grande Bretagne. Des inventeurs indépendants, des chercheurs universitaires et des chercheurs de grande compagnies y investirent nombre de jours. Plusieurs brevets furent déposés. Il n'y a pas -le- brevet décisif, mais plusieurs connaissances, savoir faire.
Cependant, pour le spécialiste de l'histoire des techniques, il ne s'agit que d'un livre de vulgarisation respectant avec intelligence les règles de l'art. Les livres publiés antérieurement sur l'histoire de la télévision (et il n'en existe guère peu) étaient soit trop rivés sur les faits, soit trop techniques, soit trop concernés par les débats entourant la télédiffusion de l'apprés seconde guerre mondiale.
Or, nous sommes toujours en attente d'une histoire de la télévision sous l'angle de l'histoire des techniques. Une histoire qui répondrait aux questions suivantes : quelles sont les contraintes exercées sur l'innovation technique par l'option paradigmatique des chercheurs? quel rôle a joué la présence de l'industrie dans le passage de l'invention à l'innovation? comment des inventeurs indépendants, tel Farnsworth ont-ils pu tenir tête à des industries telles RCA? pourquoi les Bell Lab., disposant de compétences techniques et de savoir faire éprouvés, en plus des ressources financières nécessaires, se sont-ils lancés dans l'aventure de la télévision mécanique plutôt que celle électronique?
Rating: Summary: La personnification de l'histoire Review: L'auteur du livre nous a raconté une belle histoire, celle des principaux protagonistes de l'invention de la télévision. Il a su vulgariser les notions scientifiques complexes qui intervinrent dans la réalisation du téléviseur moderne. Il s'adressait à un large public. C'est pourquoi son histoire est personnifiée. Nous retrouvons les principaux inventeurs indépendant qui orientèrent leurs recherches dans le cadre du paradigme mécanique, Jenkins, Baird, Ives. D'autres figures peuplent les recherches dans le cadre du paradigme électronique, Zworykin, Farnsworth. L'auteur entre dans le détail biographique propre à nous illustrer les conditions de l'invention. La personnification de l'histoire permet d'attirer le lecteur. Par ailleurs, le livre rend bien la complexité du développement de la télévision. Ce n'est pas un seul individu qui trône au dessus de l'histoire. En effet, l'invention de la télévision va d'au moins 1880 à 1939 et elle a mobilisé des chercheurs de partout dans le monde : Allemagne, Japon, Canada, Italie, URSS, France, en plus des États Unis d'Amérique et de la Grande Bretagne. Des inventeurs indépendants, des chercheurs universitaires et des chercheurs de grande compagnies y investirent nombre de jours. Plusieurs brevets furent déposés. Il n'y a pas -le- brevet décisif, mais plusieurs connaissances, savoir faire. Cependant, pour le spécialiste de l'histoire des techniques, il ne s'agit que d'un livre de vulgarisation respectant avec intelligence les règles de l'art. Les livres publiés antérieurement sur l'histoire de la télévision (et il n'en existe guère peu) étaient soit trop rivés sur les faits, soit trop techniques, soit trop concernés par les débats entourant la télédiffusion de l'apprés seconde guerre mondiale. Or, nous sommes toujours en attente d'une histoire de la télévision sous l'angle de l'histoire des techniques. Une histoire qui répondrait aux questions suivantes : quelles sont les contraintes exercées sur l'innovation technique par l'option paradigmatique des chercheurs? quel rôle a joué la présence de l'industrie dans le passage de l'invention à l'innovation? comment des inventeurs indépendants, tel Farnsworth ont-ils pu tenir tête à des industries telles RCA? pourquoi les Bell Lab., disposant de compétences techniques et de savoir faire éprouvés, en plus des ressources financières nécessaires, se sont-ils lancés dans l'aventure de la télévision mécanique plutôt que celle électronique?
Rating: Summary: A fascinating history, beautifully told Review: First-rate storytelling and science writing by the father-son team of David Fisher and Marshall Jon Fisher. The eccentric geniuses who invented television come alive in these pages
Rating: Summary: TUBE tells the *entire* story of the invention of TV Review: I'm afraid I must respond to Mr. Schatzkin's inaccurate review of TUBE. His obsession with Philo Farnsworth has blinded him to the complete picture behind the invention of television. The "quote" he ascribes to us appears nowhere in our book. On the other hand, we go out of our way to share credit properly among the host of colorful characters behind the invention of television. Here's an accurate quote: "Of course, neither Zworykin nor Farnsworth can be called the inventor of television."
As great as Philo Farnsworth's achievement was--building the first operating, all-electronic television system in 1927--it is incorrect to say that "television emerged whole from his mind." The idea of using cathode-ray tubes to scan images for the purpose of television was published in 1908, when Farnsworth was two years old, and was already being worked on by Boris Rosing and Vladimir Zworykin in Russia in 1912 (although Farnsworth later passed them by).
We hope potential readers won't be deterred by misleading reviews. TUBE is the only book written for a general audience that presents a complete, unbiased look at the various personalitites behind the invention of television. It tells the Philo Farnsworth story, finally giving that genius the credit he deserves, and also tells the stories of the other pioneers who contributed so much.
Rating: Summary: Cigars all around for a first-rate book Review: Lively, intelligent, thoroughly researched, Tube is the best history of its kind available. The grousings of certain Farnsworth zealots notwithstanding, the countrified genius of television finally gets his due in this volume. A great read
Rating: Summary: A surprisingly likeable and interesting book. Review: This fine work has many of the qualities of a suspense novel, and is probably one of the best books of its kind ever written. It is written with a heart, and the reader easily feels what some of its subjects endured in this fascinating tale of the development and evolution of television, and later, color television. After this read, the reader will want to immediately order the equally excellent book about the development of HDTV by Joel Brinkley.
Rating: Summary: A poorly-researched semi-fictional account Review: To those seeking an introduction to television history, it may initially seem like an accurate book. First impressions can be deceiving. What TUBE gains in advertising space, it lacks in accuracy. To a reader with sufficient previous background, it will appear to have been written and researched on the quick, and it comes to several misleading conclusions that evolve into outright fabrication. The authors do not seem to know how to get out of corners they carelessly write themselves into. They seem only too willing to make judgements on technologies and events which they clearly have not fully researched. There are simply too many outstanding errors for Tube to be a dependable reference for historians. Let's hope if Tube has been reprinted, that the Fishers have done more background research, and have fixed the recurring 'boo-boos' that troubled the version I read. A 2nd edition (with corrections) or even an enclosed 'errata' page is long overdue. Call me cynical, but I strongly suspect that the errors would happily be carried through to further printings, (if this has not occurred already). I do not recognize the new cover, but I expect it is simply a paperback version of the earlier hardcover with no content changes. This may seem strong, but the more knowledge you amass about TV History from reputable sources, the more frustrated you will become with Tube.
Rating: Summary: An accessible history of television technology Review: Tube is easily the most accessible history of television's early years (its "prehistory"), and a good read to boot. The great Zworykin/Farnsworth technology battle is pretty well presented, and the men themselves come alive in the text. Color television's development gets easily the best treatment I've seen anywhere in the non-technical press. However, the final chapter on the future of television was mostly worthless; historians (along with most of the rest of us) do not do well in predicting the future. In a few years that chapter probably will be seen as an embarassment which the rest of the book does not deserve
Rating: Summary: An accessible history of television technology Review: Tube is easily the most accessible history of television's early years (its "prehistory"), and a good read to boot. The great Zworykin/Farnsworth technology battle is pretty well presented, and the men themselves come alive in the text. Color television's development gets easily the best treatment I've seen anywhere in the non-technical press. However, the final chapter on the future of television was mostly worthless; historians (along with most of the rest of us) do not do well in predicting the future. In a few years that chapter probably will be seen as an embarassment which the rest of the book does not deserve
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